subota, 5. travnja 2014.

Slatka uspomena iz špajze

Volim kolače. Imam Pavlovljev refleks čim čujem zvuk miksera i struganje metlica po plastičnoj posudi. Zbog par nakupljenih kila nedavno sam se vratila vježbanju. Želeći si pripremiti proteinski shake, sjetila sam se legendarnog miksera moje mame čiji me zvuk veselio svako subotnje popodne kad bi nam krenula peći kolač za nedjelju. Imao je puno nastavaka, a jedan od njih je bio shaker. Mikser još uvijek radi bez greške i još uvijek predstavlja vrlo lijep primjer industrijskog dizajna. Iskra se oduvijek isticala svojim dizajnom, u kojem je našla svoju tržišnu nišu. Ova slovenska tvrtka prva je na području bivše Jugoslavije imala svoj odjel za industrijski dizajn koji je predvodio dizajner Davorin Savnik. Sjećam se da je osamdesetih strašno bila popularna narančasta boja na uređajima, pa je moja mama imala trendi mikser, plastične zdjele u istoj nijansi, čak je i plastični umetak za čuvanje pribora za jelo u ladici bio u toj jakoj narančastoj.


Kakve su to mrlje? Neka vas ne  njegovo stanje ne zavara. Da, našla sam ga ovako masnog, ali shvatite to kao trag vrlo aktivnog radnog vijeka i zaborava u koji je pao kad su mu se pokvarile metlice. Žurila sam s pripremom frapea i htjela sam vam ga što prije pofotkati. Moram smisliti i kako ga očistiti a da ne uništim sjajnu plastiku. Dakle, ovaj Iskrin mikser bio je ranih osamdesetih jedan od najboljih. Po mojem sjećanju svi su imali neke male bijele mikserčiće s onim tankim metlicama, ali mikser moje mame bio je prava pila od 160W.


Mikser je u prvom redu bio snažan i robustan, bilo ga je čak teško za držati. Osim metlica imao je kao nastavke dva mlinčića s dvije vrste oštrica (za mljevenje oraha, kave, maka) i shaker koji gotovo da moja mama i nije koristila.



Ove ružne gumene nogice na fotografiji nekada su bile snažne sisaljke kojima se ovaj mikser mogao učvrstiti okomito na pločice na zidu da ga ne morate držati. Naravno, nije to baš tako jednostavno funkcioniralo, ali prvih nekoliko puta je! Ili jednostavno mama nije željela riskirati da joj mikser zvekne na pod.



Nastavci su uključivali dva mlinčića, cjedilo za agrume i metlice koje mi se, nažalost, nisu sačuvale.



Zašto ne baciti?
Osim što i nakon više od trideset godina radi besprijekorno, svaki bi ga zaljubljenik u retro dizajn ponosno mogao pokazati na svojem kuhinjskom pultu. Dok ne počistim i pronađem nekakve zamjenske gumene nogice, neću se baš ponositi, ali mi je jako drago da radi! :)



Nema komentara:

Objavi komentar